Jóhann Thór Haahr Hansenhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Jóhann Thór Haahr Hansenhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Kronik afBjarke Ingels

Bjarke Ingels er arkitekt og grundlægger af BIG

Et politisk drama om nedrivningen af et fascistisk bygningsværk i Albaniens hovedstad giver anledning til refleksion over, hvilken rolle vi som arkitekter kan og bør spille i den verden, vi er med til at formgive.

Bjarke Ingels: Albansk ballade giver mig stof til eftertanke

Lyt til artiklen

Grundet covid-19 har min familie og jeg de seneste snart to måneder opholdt os i København. Det har været vidunderligt – min halvandet år gamle søn, Darwin, er startet i dagpleje hos Yasmin, hvor han sammen med tre andre børn iført cykelhjelme turnerer rundt i en ladcykel til byens parker og legepladser: en ren utopi ved siden af, hvad vi kan tilbyde ham i New York og Barcelona, hvor han ellers er vokset op indtil nu.

København er min hjemby. De seneste ti år har vi opført fire bygninger her: En trækæde af almennyttige boliger i Nordvest. Nomas byfarm og restaurant på Christiania. Et (næsten) flugtsikkert anlæg til Zoos to pandaer. Og affald-til-kraft-varme-værket Amager Bakke.

Jóhann Thór Haahr Hansenhar delt denne artikel med dig. Log ind eller opret en profil, for at læse den.

Opret profilHar du allerede en profil?Log ind her

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her