Professor i arkæologi: »Du er jo også en pæn pige«, sagde en kollega, da jeg havde vundet en pris. Han vidste ikke, hvad han ellers skulle sige til mig
Rubina Raja er professor i klassisk arkæologi og centerleder, Danmarks Grundforskningsfonds Centre for Urban Network Evolutions, Aarhus Universitet.
Som forsker ser jeg det igen og igen. At der er meget færre kvinder, og de har meget sværere ved at komme frem. Men hvordan kommer vi det til livs? Kvoter er ikke svaret.
Professor i arkæologi:»Du er jo også en pæn pige«, sagde en kollega, da jeg havde vundet en pris. Han vidste ikke, hvad han ellers skulle sige til mig
Lyt til artiklen
Henter...
Meget er vendt på hovedet. De seneste måneders begivenheder har tvunget os til at se verden i et nyt perspektiv.
Langt de fleste af os har aldrig oplevet noget lignende og kan ikke huske en krise af denne størrelse. Situationen har på trods af krisen også skabt et fællesskab, hvor vi i Danmark bryster os af at kunne stå sammen, når det virkelig gælder.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.