0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vold i parforhold er også synd for voldsmanden

At udøve vold i nære relationer er tabuiseret, og ofte bliver udøveren dæmoniseret. Men hvis vi skal undgå vold i nære relationer, er vi også nødt til at kigge nærmere på, hvordan vi kan aftabuisere og afdæmonisere det at udøve vold.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Foto: Claus Nørregaard/POLITIKEN

Der er meget hjælp til ofre for vold i parforhold. Det er også utroligt vigtigt. Men der er for lidt støtte og fokus på også at hjælpe dem, der slår.Det bør ændres.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Alt for mange gange har jeg hørt voldsudøvere fortælle, at de allerede som børn og unge havde problemer med voldelig og udadreagerende adfærd, og at de rakte ud efter hjælp, men ikke fik den.

I snart seks år var jeg direktør i Dialog mod Vold. I min tid som direktør fokuserede jeg på, hvordan vi kan bekæmpe vold og få nedbragt antallet af børn og voksne, der er udsat for vold i nære relationer.

Vi er alle enige om, at vold i nære relationer er uacceptabelt og skal bekæmpes, men på trods af at vold i nære relationer har været på den politiske dagsorden i 40 år, er der stadig ikke et systematisk fokus på forebyggelse og det at nedbringe omfanget af vold.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts