Kronik afJørgen Carlsen

Jørgen Carlsen er formand for sangbogsudvalget bag den nye højskolesangbog. Mag.art. i idéhistorie. Forstander for Testrup Højskole (1986-2017). Fhv. medlem af Etisk Råd. Medlem af bestyrelsen for Aarhus Universitet

Det er både ærefuldt og frygtindgydende at skulle redigere i et klenodie som Højskolesangbogen. Både krænkelseskulturen og ramandan har skabt kriser undervejs.

Formanden bag den nye højskolesangbog: »Vi har undervejs været udsat for to markante episoder. Lad os bare kalde dem to vejsidebomber«

Lyt til artiklen

Sidst på året 2016 blev jeg ringet op af Lisbeth Trinskjær, som er formand for højskolernes forening FFD. Hun spurgte, om jeg ville stå i spidsen for et udvalg, der skulle redigere en kommende højskolesangbog.

Jeg var på det tidspunkt stadig forstander på Testrup, men havde annonceret, at jeg ville trække mig tilbage i sommeren 2017. Det har hun formodentlig haft i baghovedet, da hun henvendte sig. På den måde ville jeg snart få tid til at koncentrere mig 100 procent om opgaven.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her