Jonas Schrøder-AndreasenJonas Schrøder-Andreasen er journalist og podcastproducer
Planlagt sex, gokkekopper og konstant bekymring, ængstelse og angst er hverdagen for de mange danske par, der får fertilitetsbehanding. Det kræver ekstremt meget af kvinderne, men også en del af deres mandlige partnere.
En elevator, to mænd, to kopper med sæd – og andre oplevelser fra fertilitetsbehandlingernes frontlinjer
Lyt til artiklen
Henter...
Min kone, Sofie, kigger på mig. Hendes øjne fyldes med tårer. Hendes kinder blusser i en rødmen, der breder sig ned på halsen. Hendes læber begynder at ryste, inden hun åbner munden og sagte siger: »Der er noget galt. Jeg ved det. Der er noget helt galt«. Hendes øjne løber over, tårerne triller ned ad kinderne, og hun lægger sig med rystende krop i mine arme.
Jeg omfavner hende. Prøver med et trøstende: »Nej, skat, alt er godt. Vi har jo lige været til skanning, og den viste, at fosteret har det fint«.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.