Kronik afMorten Messerschmidt

Morten Messerschmidt er formand for Dansk Folkeparti

Statsministerens nye grønne dagsorden er fyldt med masser af varm luft, som nok skal gøre klimaprædikanterne glade – men som kan ende med at koste Danmark dyrt.

Morten Messerschmidt: Prisen på statsministerens grønne hamskifte bliver enorm

Lyt til artiklen

For danske lønmodtagere er det dårligt nyt, at Mette Frederiksen nu erklærer sig som mere grøn end rød. Det betyder nemlig, at dansk velfærd og sunde danske arbejdspladser bliver ofret, når Europas energikrise bliver mødt med grønne luftkasteller og bønner til vejrguderne.

Vores statsminister forklarede 3. februar i Politiken sit nylige hamskifte fra rød lønmodtagersocialdemokrat til grøn storbysocialdemokrat. I grunden havde hun altid været på vej i den retning, må man forstå; hun var fra barnsben interesseret i »klima, biodiversitet og naturens krise. Det har jeg egentlig været hele mit liv. Som barn købte jeg regnskov, før jeg købte makeup«, hævder hun.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her