Kronik afMorten Bødskov

Morten Bødskov er forsvarsminister (S).

Truslen mod den regelbaserede verdensorden vokser dag for dag. Putin er ligeglad med international lov og orden. Det viser overgrebet på Ukraine med al tydelighed. Nato’s rolle som demokratiets forkæmper har aldrig været vigtigere.

Morten Bødskov: Jeg tænker på min fars onkel Otto, når jeg hører om ukrainske modstandskæmpere, der forsvinder fra familie og børn

Lyt til artiklen

Krigen i Ukraine er en ulykkelig og ulige kamp mellem to tidligere Sovjetstater. Den koldblodige og utilregnelige Putin mod den heltemodige Zelenskyj. Men krigen i Ukraine har også udviklet sig til en langt større og omfangsrig kamp.

Krigen er blevet en kamp om selve grundlaget for det internationale samfund. Her spiller Nato en nøglerolle for at beskytte det demokrati, de retsstatsprincipper og de menneskerettigheder, vi i generationer har kæmpet for.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her