Kronik afJohn Halse Sven Krarup Marianne Hertz Kristensen Muhammed Bektas Bettina Uglevig Ole Bondo Christensen

John Halse er psykolog, tidligere formand for Børnerådet. Sven Krarup er formand for Spejdersamrådet. Marianne Hertz Kristensen er psykolog. Muhammed Bektas er formand for Furesø Børne- og Skoleudvalg. Bettina Uglevig er viceborgmester i Furesø. Ole Bondo Christensen er borgmester Furesø.

Mistrivsel blandt børn og unge er en af vor tids helt store udfordringer. Her er nogle konkrete bud på, hvordan vi kan gøre det bedre for de unge.

Sådan får vi mere robuste børn

Lyt til artiklen

Vi har det bare sjovt. Nogle gange griner jeg så meget, at jeg er ved at tisse i bukserne, fordi min ven Marko, han er rigtig sjov. Han er helt kukkeluk«. Sådan fortæller 8-årige Nikoline i undersøgelsen ’Det gode børneliv, ifølge børnene’.

Her kan man læse, at familien er noget af det vigtigste i børnenes hverdag, at det er skønt at have venner, som man kan lave alt og ingenting med, og at det, som børnene grundlæggende ønsker sig, er nærvær, ro, sjove oplevelser og fællesskab.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her