Kronik afMikkel Vedby Rasmussen

Mikkel Vedby Rasmussen er professor og dekan, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet

Er universiteterne forberedt til fremtiden? Og burde vi gå ud og mærke verden i stedet for at tweete, at jorden går under i morgen som svar på regeringens uddannelsesudspil?

Kan universiteterne lære noget af Blockbuster?

Lyt til artiklen

Der var engang en antropolog, der fortalte mig, at grunden til, at mennesket ofte forfalder til dommedagsfortællinger, er, at vi har nemmere ved at forholde os til ideen om en fælles undergang, hvor alt ophører, end vores individuelle død. Min snak med antropologen dukkede op i min bevidsthed om eftermiddagen, da regeringen lancerede sit uddannelsesudspil ’Forberedt til fremtiden’ i begyndelsen af marts.

Jeg var fanget mellem to møder og havde sat mig på en kaffebar for hurtigt at skrive en reaktion på regeringens udspil, der skulle lægges på fakultetets intranet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her