Kronik afNicklas Myrsell

Nicklas Myrsell er radiograf.

Bare fordi vi kan forlænge livet, bør vi så gøre det? Samfundet, familien og du selv vil have det bedre, hvis naturen gik sin gang hurtigt. Når jeg når 80 år, vil jeg have levet et fuldendt liv. Jeg vil have elsket og være blevet elsket. Mine børn vil være voksne og have deres eget liv.

30-årig mand: Jeg vil dø som 80-årig

Lyt til artiklen

80 år. Det er så længe, jeg ønsker at leve. Min familie kigger forundret på mig. Mine venner tror, jeg er sindssyg. Livet over 80 har masser at byde på, dine børn ville blive kede af det, er du ligeglad med din familie? Er alt sammen noget, jeg har hørt. De er sikre på, at jo tættere jeg kommer mod 80, jo mere vil jeg være tilbøjelig til at skubbe alderen til 85, 90 eller måske endda 100.

Men jeg er overbevist om min holdning. Uden tvivl er døden et tab, da den fratager os oplevelser, tid sammen med vores kære og alle de ting, vi værdsætter.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her