Det er sejere at være hende ’kaospiloten’ end at være hende, der læser historie. Der er nemlig ikke status i at gå på universitetet længere, og det er ganske ærgerligt.

Studerende: Jeg kan godt blive en smule forlegen, når folk spørger, hvad jeg læser ... for det er ikke særlig sejt

Arkivtegning Philip Ytournel
Arkivtegning Philip Ytournel
Lyt til artiklen

Jeg kan godt blive en smule forlegen, når folk spørger, hvad jeg læser. Især hvis jeg bliver spurgt af en, der læser noget, der anses for at være sejere end det, jeg selv læser.

Jeg læser nordisk sprog og litteratur. Min vens far har ellers fortalt mig, at det var det seje drømmestudie, da han var ung, men sådan spiller klaveret altså ikke længere. Nej, jeg må indrømme, at jeg sætter alle dem, der læser kreative uddannelser og slår deres folder andre steder end på universitetet, op på en piedestal. Jeg ved ikke hvorfor, men det er bare sejere at være hende ’kaospiloten’ end at være hende, der læser historie.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her