Der er forskel på ligestilling og kønsneutralitet

Lyt til artiklen

Som 22årig mand på universitetet vil jeg uden tvivl blive sat på puklen for sådan et indlæg, men hvis dette læserbræv hagles ned af danskerne beviser det vel egentlig bare min pointe. I dag vil jeg nemlig åbne en pandoras æske med den utroligt tabu belagte holdning ”Der er forskel på mænd og kvinder”, og nu sidder du måske og tænker ”det ved vi da godt” men hold nu lige på engang.

For Danmark er i mine øjne på vej mod det stik modsatte af forskel. En kønsneutral holdning der især gør sig gældende på kærlighedsområdet og som truer med at ødelægge mange danskeres liv i den desperate jagt på at der ingen forskel skal være mellem mænd og kvinder. En jagt som er unaturlig og problematisk idet at der er forskel på mænd og kvinder, en sandhed som det ligestillingsbesatte danske samfund har svært ved at indse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her