I klemme mellem kommune og uddannelse!

Lyt til artiklen

Jeg en pige på 20år som sidder i en møg irriterende klemme mellem uddannelse og kommune. Jeg har været på kontanthjælp i ca.9måneder og har et grundforløb som jeg meget gerne vil gøre brug af.Den 10april fandt jeg et lærested som var helt vilde efter at få mig i lære og færdig uddanne mig som ernæringshjælper som jeg kun mangler 1år af, for at være udlært. Stedet har desværre ikke råd til en elevløn. Jeg sidder nu i den situation at lærestedet vil få 57tusind for at tage mig som elev, men det stadig ikke nok til 1år i lære, derfor kontaktede jeg min kommune og spurgte om der ikke var mulighed for løntilskud fordi dette ville gøre at stedet havde råd til mig ved at kombinere de 57tusind med et løntilskud. Kommune siger så nej da et løntilskud kun er til at få arbejde, hvilket jeg bestemt ikke kan forstå, for jeg ville efter 1år være udlært og have bedre fremtidsmuligheder da jeg ville stå med et uddannelsesbevis i hånden.Kommunen tænker åbenbart ikke på at jeg efter det ene år vil være ude af kontanthjælp og hvis jeg skulle være uheldig så det a-kassen der skal træde til da jeg så er udlært. Er jeg den eneste der synes det er grotest at kommunen lukker af når jeg har et sted der vil gavne min fremtid med bedre arbejdsmuligheder.Politikerne siger vi gror fast på kontanthjælp? Men det passer jo ikke helt når jeg og garanteret mange andre sidder i denne klemme hvor kommunen lukker og tvinger os til at være på kontanthjælp.Hvad er jeres mening? Er jeg helt galt på den?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her