Hvor er jeres manérer?

Lyt til artiklen

1. maj følte jeg mig enormt privilegeret over at være til stede i Fælledparken for at fejre Arbejdernes Internationale Kampdag. Det har jeg gjort før, men denne gang var det nu noget ganske særligt . det var nemlig for første gang i 10 år med en socialdemokrat som statsminister.

Helle holdt en smuk tale. Hun fik sat en stor streg under regeringens mange resultater - kickstart af dansk økonomi, ambitiøst energiforlig, afskaffelse af fattigdomsydelserne. Hun fik sat begrebet “solidaritet” ind i en moderne kontekst, som understregede, at vi hver især må spænde livremmen ind her i krisen. Hun fik sat fokus på problemerne med ungdomsarbejdsløshed og understregede, at hun ikke agter at tabe mig og mine venner på gulvet. Hun markerede, at hun er klar til at tage ansvar og gennemføre de reformer, som kan bringe Danmark igennem krisen. Det er jeg oprigtigt glad for.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her