Det var vel nok befriende for så'n en som mig, der hele mit liv har stemt på SF og endda i mine yngre dage var medlem af det. Endelig bekendte mit parti kulør sammen med vores legekammerater i Asocialdemokratiet. Vi er mere blå end de blå. Hurra og tillykke Thorning, Corydon og unge Môger. Flot, flot arbejde! Nu træder konturerne af en lækker mørkelblå fremtid meget mere tydeligt frem. Og vi fik da for alvor vist hende kloge-Johanne fra den sidste røde bastion, at hvis hun troede, at hun, Clausen og Aaen spillede nogen rolle, ja så tog de da godt nok fejl. Det var ret morsomt at se, hvor gal i skralden hun blev, da den nye aftale blev offentlig kendt. Det må da nu være åbenbart for alle, at hun er noget af en hystade. Hold da op for en optræden, hun udviste i Deadline i går aftes. Ja, hun truede ligefrem med ikke at ville støtte regeringen i den kommende finanslovsaftale. Lidt ligesom når ens kone introducerer helt urimelige sanktioner og surmuleri, bare på grund af lidt flirteri, nårh jah, måske lidt meget flirteri, til julefrokosten. Nå, hun bliver nok god igen, det gør de jo altid (næsten).
Værre var det, at vennerne Christensen og Barfoed truede med det samme i selvsamme program. De ville hellere give vælgerne den ægte vare, sagde de gudhjælpemig, selvom alle jo kan se, at det er noget vrøvl. Vi er som sagt mere blå end de blå!!!