0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dreng i kjole

Læserbreve
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Efter at have fulgt debat om lille Herbert på 3 år, som går i kjole i børnehaven, er jeg ret forundret over, at denne sag er blevet så stor! Det er pludselig en sag om kønsroller, homoseksualitet, diskrimination osv. Kønsforskere har været i diverse medier og udtalt sig om, at nægter man (drenge) børn at udforske kønnet i form af påklædning og lejetøj, siger man dermed, at kvinde kønnet er lavere. Er det ikke at overanalysere lige rigeligt? Måske handler det om, at forældre ikke ønsker, at barnet skal skille sig negativt ud hos andre børn? Hvem ønsker ikke, at ens børn passer ind? Det er sandt, at piger i drengetøj ikke bliver behandlet på samme måde, som drenge i pigetøj. Efter min mening skyldes det ikke de helt store tanker bag, men det faktum at "drenge tøj" er mere neutralt, at voksne kvinder såvel som mænd også går i bukser. Kjoler har altid været tiltænkt piger, bukser kan bruges af begge køn.

I denne sag synes jeg også, at det handler om, at man som forældre ikke bør lade sine små børn bestemme ALT. Som forældre tager man valg for børnene og guider dem, indtil de er gamle nok til selv at vælge. Dermed mener jeg ikke, at en 3 årig skal bestemme helt og holdent, hvad han skal have på. Det er et spørgsmål om opdragelse, som jeg tror, i dag er problematisk. Man giver børn valg i alt, og det resulterer i forkælelse! Der er intet unaturligt i, at forældre tager tøj valg for en 3 årig!

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere