Er du humanist?

Lyt til artiklen

Er du humanist? Ja det var et godt spørgsmål. Er du humanist? Hvad svarer du? En god måde at definere humanisme på, står i Bibelen, Romerbrevet kap. 1 og vers 25: "De udskiftede Guds sandhed med løgnen og dyrkede og tjente skabningen i stedet for skaberen" Så jeg er ikke humanist. Jeg sætter Gud i centrum. Men humanister sætter mennesket i centrum og glemmer Gud. Guds sandhed er at Jesus er Vejen, Sandheden og Livet. Den eneste vej til Gud er gennem Jesus Kristus, som døde på korset for dine og mine synder og opstod fra graven på 3. dagen. Ved omvendelse og tro på Jesus Kristus kan du blive frelst fra en evighed i Helvede.. Så bliver du et Guds barn. Jamen vil nogle sige: Er vi da ikke alle Guds børn? NEJ - vi er alle Guds skabninger, men kun mennesker der er blevet "født på ny" gennem omvendelse og tro på Jesus Kristus, er blevet Guds børn. Alle andre er djævelens børn. Dog er børn selvfølgelig Guds børn, indtil de kan tage stilling til troen på Gud. "For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv." Søg Gud og du vil finde Gud.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her