tanker om Vibeke Sperlings tekst

Lyt til artiklen

Der er ikke noget saa forfriskende, som at en gammel kolega dukker op paa ny! I gamle dage, da man var føl paa redaktionen! - og der ikke var noget, der hed journalisthøjskoler! alle var gode til noget særligt! Jeg fik den opgave at lufte Viffer for Lise Nørgaard ! En skøn tid! hvor Viffer og jeg altid "kom til" at havne ved pølsevognen paa Raadhuspladsen! Fordi pølsemanden kunne fortælle alt, hvad der var sket i nattens løb! Og saa var det jo bare at tage hjem paa redaktionen og grifle løs!. Men lige inden skulle vi lige have en pølse! Det maatte Viffer ikke faa for Lise - Saa nemt nok jeg lærte hende at sutte paa en lækkerol ! Meget klog hund .- Jeg har sidenhen haft kongepudler igennem 30 aar -. Fordi den skønne Viffer gav saa mange skønne oplevelser! Og saa var der dengang Viffer blev gravid!!! - og jeg fik selvfølgelig skylden! (skal indskyde, at jeg var jo kun 19 aar!) Da vidste ma jo ikke saa meget! dengang! - Det jeg i virkeligheden ville sige var: At livet var skønnere dengang - fordi vi ikke havde alle disse materielle ting - som gør folk afhængige - Det er materialismen - der ejer os - og ikke omvendt!--- Saa hvis nogen har været den type, der har ravet til sig med arme og ben! Saa siger jeg - stakkels dem - og fy skam jer

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her