Dataoen er Onsdag den 27 Feburar 1991 klokken 16.00, den dag jeg blev født, der startede mit liv med Kristendommen i det mine forældre er kristne og min far den dag i dag er præst i Folkekirken, gennem hele min opvækst har jeg lært at Kristendommen er den eneste rigtige måde at leve sit liv på, jeg har ikke fået den samme oplyste undervisning som de fleste andre fra min generation har fået, jeg har valgt troen på Gud fra og er blevet Ateist, jeg har virkelig fået en del verbale høvl for at vælge Gud fra, jeg har sagt til folk at jeg ikke tror på Gud længere, folk har ikke været åbne overfor at livet kan ses fra andre sider af, jeg bryder jo ikke med min barndoms og opvækststro for at forage folk eller gøre dem kede af det, jeg har bare ikke lyst til at leve et falsk kristent liv, derfor har jeg meldt fra overfor Gud og Kristendommen, jeg synes godt at de kristne kunne blive bedre til at acceptere ikke troende mennesker,vi er jo ikke dårligere mennesker af den grund, jeg har stadig en etisk og moralsk tilgang til livet,men jeg kan ikke leve udfra sådan en ulogisk tro, mange folk har kritiseret at jeg er medlem af Enhedslisten og har givet udtryk for at det er skidt for mig, Enhedslisten har ikke været medvirkende til at jeg er Ateist i dag, Jeg føler mig langt mere fri i dag fordi at der ikke er nogen der dømmer mig udover andre mennesker selvfølgelig, jeg synes at der skal være plads til at tro men også plads til ikke at tro, der er i Danmark frit valg til at vælge og vælge fra,det er jeg ganske taknemlig for, mange andre steder i verden kan man resikere at dø fordi man tror eller ikke tror, det er middelalderagtigt at slå folk ihjel fordi de har en anden tro eller ikke har en tro. Lad mangfoldigheden råde så der er plads til os alle sammen. Jeg holder stadig utrolig meget af mine Kristne Venner og Bekendte men jeg ønsker ikke at blive lagt for had fordi jeg har valgt troen fra.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Han nægter at lade sig betjene på engelsk, når han går på restaurant i Danmark
-
Ny måling: Danskernes tillid til ét europæisk land er femdoblet
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
Derfor lukker festival: »Det er sværere i København, end vi havde forventet«
-
Wegovy, jeg slår op