Jeg vil ikke gå så vidt som til at sige, at næsten alle unge i København ryger hash, men jeg mener, at tallet er virkelig, virkelig stort. Desværre, da det jo er åbenlyst, hvor skadeligt et stof hash er. Det eneste eksisterende modargument der i midlertidig findes mod legaliseringen af hash er, at det vil medføre, at flere vil begynde at ryge. Men sandheden er, at ALLE dem der har lyst til (eller ikke har det men gør det alligevel) at ryge hash meget let kan komme til det. Jeg tror, at tallet af hash-rygere i Danmark blandt unge - også universitetsstuderende - er så højt, at det nærmest vil være absurd at tale om, at det kan blive højere. Og jeg mener, at årsagen til, at så mange ryger hash (flere end der ryger cigaretter vil jeg tro) er, at der ganske enkelt ikke er en forståelse for eller en accept af, hvor skadelig virkningen af hash er.
Netop fordi hash er et 'blødt' stof og ofte får brugeren til at stresse af kan det virke som om, at stoffet ikke er specielt skadeligt, nærmest tværtimod! Problemet er, at grænsen for graden af afslapning som brugeren af hash opnår ved at anvende stoffet hele tiden bliver forskudt over længere tids brug, indtil brugeren er blevet aldeles sløv. Derefter kan der indtræde en kronisk træthed med depression til følge eller en følelse af at være konstant fraværende. Det vil blive sværere og sværere at slappe af uden en joint, og så har vi den onde cirkel som det kan være ekstremt svært at komme ud af, mest af alt fordi de fleste hashrygere ikke mener, at de har et problem. "Stoffet er jo ikke specielt skadeligt!"