Jeg kommer fra Aarhus og har lige været i København. Omkring Christiania sad folk åbenlyst og røg joints. Det er åbenlyst, at markedet for hash er kæmpestort. Jeg købte selv en smule, og tog det sene tog tilbage til Aarhus, hvor festugen var i fuld sving. Folk væltede rundt, smed affald og sparkede til skilte. Jeg var i byen under en time, som en af de mest ædruelige. Jeg tager i løbet af aftenen et sug af min joint. Politiet kører i det samme forbi, og jeg får en bøde på 3000 kr.
Jeg er aldrig før blevet stoppet af politiet. Jeg er klar over ulovligheden i min handling, men jeg synes, at der for tiden er indledt en klapjagt på hashrygere. Jeg gjorde ingen fortræd i min handling. Er det ikke mit eget valg, om jeg vil tage konsekvenserne, der i øvrigt ikke er særlig veldokumenterede, af at ryge en joint? Ser man på alkohol er det årsag til mange slagsmål og dødsfald, hvorimod hash stort set ikke har forårsaget nogle ubehageligheder. Det gør dig sløv, og døsig, og for nogle kan det gå ud over skolen. Men det er vel også det samme for alkohol.