Jeg kommer af en generation, hvor øgenavnet ’curlingbørn’ har sat sig fast. En generation af hjælpeløse, umodne og uansvarlige unge, der ikke laver andet end at lænse statskassen for milliarder, med café penge og utallige sabbatår. Det er i hvert fald det indtryk jeg får, når jeg åbner avisen. Jeg er utrolig frustreret over de mange reality programmer, der fremstiller de unge som netop umodne, og hjælpeløse. For desværre rækker konsekvenserne af mediernes fordrejning af sandheden langt længere, end jeg i mit livs vildeste fantasi kunne forstille mig.
Nemlig folketinget, for på trods af Danmark har de yngste ministre i hele EU, er Danmark det selv samme land i EU, hvor man først har mulighed for at tage A1 kørekort (lille Mc max 15 hk.) som 18årige, og A2 som 20årige. Jeg forstår ikke denne form for dogmatisme. Justitsminister Morten Bødskov har oven i købet listet dette igennem, som det columbusæg der skulle nedbringe ulykkeraten yderligere, på trods af antallet af trafikdræbte på de tohjulede er faldet drastisk fra 2008-2011. Vores naboer i Tyskland og forbuds-Sverige har i årevis givet de 16årige kørekort til A1 med gode resultater. Hvorfor Justitsministeren har den forlorne illusion om, de danske unge ikke er ansvarlige nok til dette, står jeg uforstående over for. Det er en hetz mod de danske motorcyklister. Jeg står derfor i den situation, at jeg godt må låne min fars BMW 328i med 245 hk, mens jeg ikke må køre på en lille 250cc motorcykel med 34 hk. Jeg citere nu direkte fra MC Touring Club Danmark: ” Verden over er der lavet utallige undersøgelser af forbindelsen mellem uheldsfrekvens og en mc’s effekt, og vi har endnu aldrig set en, der påviser, at antallet af hk spiller nogen rolle for risikoen for uheld. Derfor er det svært at frigøre sig for mistanken om, at hele halløjet med ”lagdelt” mc-kørekort ene og alene handler om at genere de unge.”