Dagens underholdning - Arbejdsløshed

Lyt til artiklen

For nogle dage siden blev det afsløret, at DR arbejder på et nyt underholdningsprogram, kaldet ”Jobmatch”. Programmet går ud på, at 30 arbejdsløse danskere, i bedste X-factor stil, skal konkurrere om tre arbejdspladser, ved at vise deres evner og talenter.

Dagbladet Politiken skrev forleden, i en artikel, at nyheden om DR’s nye idé, havde fået en stor del, af den danske befolkning, op i det røde felt – og hvor kan jeg dog forstå dem. Jeg synes, at det fra DR’s side, er direkte respektløst at lave, et sådan program. Arbejdsløshed er et meget alvorligt emne, som Danmark desværre er stærkt præget af, lige nu. Derfor er det forkert af DR, at tage et så alvorligt emne, og gøre det til det rene reality-show. Dette program, vil komme til at spille på andre folks ulykke, fordi de ikke kan finde et job, og derfor mener jeg, at DR på denne måde udnytter nogle, af de svage i samfundet. Hvilket absolut er forkert!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her