Forstår kun delvist Københavns overborgmester

Lyt til artiklen

På en anden netavis (jp.dk) læste jeg om Københavns bekymring for SAS' mulige konkurs. Især overborgmester Frank Jensens bekymring forstår jeg kun delvist. To ironiske forhold er, at de fleste passagerer i transit med rutefly nok bliver i lufthavnen, og flyselskabet SAS tillægges en betydning, der ikke passer særlig godt til et ønske om et 'grønt' image.

Bedre tilslutning til andre europæiske jernbaner kunne også skabe et knudepunkt, men tilsyneladende tænker hverken den danske regering eller København i den retning til trods for, moderisering af jernbaner prioriteres højt i bl.a. Europa og Kina. Den udvikling i den internationale samfærdsel kan gå udenom Danmark, mens Folketinget stort set lader DSB passe sig selv. Faktisk læste jeg i dag, at godstog tænkes anvendt som et alternativ til skibe mellem Kina og Europa. Link: http://www.themoscowtimes.com/business/article/eastern-rail-cargo-route-gaining-popularity/470734.html .

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her