Arbejde mere eller mindre?

Lyt til artiklen

Jeg forstår ikke argumentationen der siger, at vi skal arbejde mere, når flere og flere mister deres job. Hvor er logikken i det? Jeg har hørt, at der i 90'erne fandtes ordninger så man gik ned i tid sådan så at ens kollega - i stedet for at blive fyret - kunne blive på arbejdsmarkedet og man selv fik mere kvalitetstid med familien eller tid til at realisere sig selv.

Nu, hvor det lige er blevet bestemt, at skatterne for de rigeste i Danmark bliver lidt højere, er det første LA siger, at effekten bliver, at de rigeste vil arbejde mindre. For mener jeg at have hørt, at denne effekt ikke er bevist, men samtidig spørger jeg mig selv, hvorfor det er så stort et problem, at folk vil arbejde mindre, nå der venter 10 ledige akademikere der ville være lykkelige efter at overtage ens plads - eller endnu bedre - starte på deltid.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her