EmilieTurunen har skrevet en kronik om de syv banksynder hvilket kun kan hilses med glæde, at der så småt er ved at komme gang i en kritk af det finansielle system. Dog undre det mig, at vi endnu ikke er kommet videre end at kaste sten efter hinanden, alle havde et medansvar for den økonomiske krise, vi legede jo alle med, dette fordi der er noget grundlæggende forkert ved systemet, markedet klarer ikke alt, derfor må holdningen være, at der skal sker en adskillelse af kreditforeninger og bankerne. Jeg mener det var under den borgelige regering, at man tillod at banker også kunne drive finansielle selskaber og nu har vi set resultatet. Der bør derfor oprettes en statsbank, man har jo flere gange forsøgt at få tilladelse til at ATP kunne drive bank, men alle gange har der rejst sig et ramaskrig fra de banker som har bragt os i den situation vi har i dag, derfor må det være på tide, at man ikke længere lægger øre til deres indsigelser, men går i gang med, at at gøre f.eks. ATP til en bank, der understøtter sunde økonomiske tiltagt, både indenfor erhvervslivet og for den almindelig lønmodtager.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Wegovy, jeg slår op
-
Populær ferieø er gået fra et spirituelt Shangri-la til en skraldefyldt turistmagnet
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
»Nu er vi sparket tilbage til start«: Yderst effektivt våben mod SMS-svindel bliver stoppet
-
Så lad dem dog tale ud, DR!
-
»Helt kuk-kuk«, siger S-ordfører om Vanopslaghs post med heilende tyskere
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce