Danske Bank er en virksomhed, ikke et socialt foretagende. Netop derfor mener jeg at de seneste dages fokus på deres "abonement" på normale kontoer har fejlet. For problemet er jo netop ikke at de vælger at tage penge for en ydelse som alle i Danmark har ret til at modtage, problemet er i stedet at de som den eneste bank gør det klart hvad det koster at yde en lovpligtig ydelse til den danske befolkning. For hvad koster det ikke at have en normal konto i Jyske Bank, Nordea el. Sydbank? Ja jeg ved det ikke, men det koster, i form at gebyrer og gerne flere forskellige gebyrer. Så mit spørgsmål er hvordan vil Socialdemokratiet sikre en lige konkurrence når de ønsker at gå ind og lovgive omkring at en nemkonto skal være gratis for alle banker? Her mener jeg ikke internt i Danmark mellem de forskellige banker, men i forhold til banker indenfor det europæiske samarbejde, for i alle andre lande en Danmark tages der en ydelse for at yde en ydelse. Det er ganske normal logik som privat virksomhed at tage penge for en ydelse, det gør alle andre private virksomheder i Danmark i dag, så hvorfor må bankerne ikke?
Måske skulle vi som danskere begynde at agerer lidt mindre forkælet også nyde at vi har så mange gratis ydelser i dag, for hvis vi bliver ved at med at have den samme krævermentalitet som vi har i dag, så glæder jeg mig til at se hvor det danske velfærdssamfund står henne om 20 el. 30 år.?