Dette er ikke ment som en negativ rant mod jer allesammen - kun dem af jer, der ikke kender forskel på arbejdstid og fritid. Jeg har stor respekt for de fleste af jer - det er skønt, at der findes kvinder & mænd, der åbner deres private hjem op, og lader os andre losse vores børn derind, når vi selv skal på studie/arbejde/holde fridag/whatever. I er skønne! Jeg er selv beriget med den dejligste af slagsen til min 15 måneder gamle møgunge, og har ikke ét ondt ord at sige om de fleste af jer;
Kun dem af jer, der slæber små børn afsted på privatindkøb om formiddagen - i Bilka & Kvickly & jegvedikkehvor! Og jeg ved, at I findes - jeg ser jer. Jeg så én af jer i dag - i Bilka. Med 2 børn dinglende efter barnevognen og en halvt hængende ud af den. Alle iført flyverdragte og en enkelt stadig sin elefanthue. Kære dagplejemor - hvorfor ordner du dine privatindkøb i din arbejdstid? For jeg er sikker på, at du ingen intentioner har om at lade børnene spise eller lege med de potteplanter, du brugte 10 min på at kigge på - mens du bare havde placeret børnene, og lod dem vente på dig. Hvilken glæde har de børn af at blive slæbt ud i Bilka, og vade rundt derinde i halve timer, for at du kan købe ind til aftensmad og snakke med dine veninder - iført deres overtøj, så de ydermere kommer til at fryse af helvedes til, når du slæber dem ud i kulden igen? Kære dagplejemor - Bilka har åbent til kl. 22 h v e r dag, gider du være sød at vente med at handle ind dér, til du ikke er på arbejde længere? Hvis du var min dagplejemor, så var mit barn blevet rykket for længst!