Tilbud

Lyt til artiklen

Lars Weiss, socialdemokratisk medlem af Københavns Borgerrepræsentation, erklærer betonagtigt i Politiken 29. januar, at en halvering af vandspejlet ved det planlagte byggeri, Enghave Brygge, ikke kan ændres pga. kommunalplanen. Det er i strid med fagkundskaben! Naturligvis kan både en kommunalplan og en lokalplan ændres, hvis der er politisk vilje. Måske handler uviljen mere om Lars Weiss’ medlemskab af bestyrelsen for By & Havn, som både er grundejer og bygherre og har penge i klemme. Desuden er en reduktion af vandspejlet med 50%, 70 meter ud og 700 meter langs Enghave Brygge, en katastrofe på mange måder. I strid med sund fornuft. Tænk bare på værre strømforhold og tættere trafik. Jeg vil som kajakroer og motorbådsfører med bolig og bådplads i bunden af havnen, i Bådklubben Valby ved Sluseholmen, invitere Lars Weiss til behagelige ture ved området med begge bådformer inden den endelige beslutning i BR. Fastholder det politiske flertal tyveriet af havneløbet og reducerer havneløbet så ekstremt, tilbyder jeg gerne til den tid nye mere ubehagelige ture med begge bådformer, når bølgerne om nogle år bogstaveligt går højt og trafiktætheden er massiv. Der er vist behov for, at visse beslutningstagere får syn for sagen og rundvisning på vandet af havnens brugere og beboere inden det er for sent. Min motorbåd hedder i øvrigt HYL og min kajak, Det hvide snit. Pudsigt nok. Som formand for kajakklubben kan jeg tilbyde kajakker til et dusin interesserede BR-medlemmer og op til syv passagerer i min motorbåd. 

Troels Brücker

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her