"The Copehagen Model" er positiv, men mangelfuld.

Lyt til artiklen

I dag har der været cannabiskonference på Københavns rådhus. Der var fyldt med interessante folk! Peter Øvig Knudsen, Per Larsen, Henrik Rindom, Knud Foldshack, en masse borgmestre, politikere, Christianitter og universitetsfolk, de fleste sad på tilhørerpladserne. Holland, Washington og Norge var repræsenteret af nogle eksperter i meget forskellige jobtitler. Hampepartiet delte smagsprøver ud på hashkager (dog uden hash). Jeg repræsenterede

Jeg synes jeg manglede svar på hvordan det vil påvirke omegnskommunerne, selvom det indirekte bliver behandlet i forbindelse med bandeproblematiksdiskussionen. Og jeg manglede svar på nogle ret specifikke dele omkring kemien THC - Cannabinoider, -sammensætningen. Der er ca. 80 kemiske sammensætninger. Sammensætningen og mængden kan variere, så bliver der (Jeg er dårlig til hovedregning), ca. 500.000 muligheder for sammensætninger. Og det er sgu ikke ligegyldigt hvor stærkt og hvilken variation man ryger. I Holland anses cannabis med over 15% THC for hårde stoffer. Lidt ligesom at vi adskiller spiritus og øl/vindrikke. Her har man bare gjort 'spiritus' ulovligt. Skal vi så kun afkriminalisere dem der kan holde sig til lidt øko pot fra Thy.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her