Til regering - skam jer over jeres magtdemonstration overfor lærerne. Tænk, hvordan I ville have kæftet op om det, hvis I var i opposition. Lav nu det indgreb, I længe har planlagt. Eller I det vigtigt for jer, at lærerne ydmyges noget mere, til skræk og advarsel for alle offentlige ansatte? Er det ikke nok, at I har vist jeres magt? Det svarer til at sige til ofret, "Gør det ondt? Jeg vil godt stoppe det, men du skal først sige: 'Ja, jeg kan godt lide det. Ja, jeg fortjener det. Ja, jeg er helt enig med dig.'" Er I klar over, hvad I har gang i? Nyd magten, mens I har det - der går nok en generation, før I får den igen (bortset fra de Radikale, der jo bare kan skifte side). Og det bliver ikke sjovt at være i opposition - ingen vil fremover tage noget, I siger, alvorligt. Sjældent er nogle partier gået til valg med så mange løfter for så at gøre det modsatte, som om det var planlagt fra start. Det svækker tilliden ikke bare til jer som politikere, men til den politiske proces. Nu mangler der bare, at en eller anden skjult optagelser skulle dukke op, hvor I skraldgriner over hvordan I har narret de dumme vælgere, før vi kan være på vej mod ungarske tilstande.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Han nægter at lade sig betjene på engelsk, når han går på restaurant i Danmark
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
Hver morgen krammede Sinan Türkmens mor ham og sagde: »Husk, ikke sige noget til nogen om, hvad der foregår herhjemme«
-
Ny måling: Danskernes tillid til ét europæisk land er femdoblet
-
Rejsebureau om turismen på elsket tropeø: »Det er gået helt bananas«
-
Obama slår alarm, mens Trump fejrer afgørelse, der vil ændre amerikansk valghandling
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce