Undervisning og forberedelse - kontrol eller tillid?

Lyt til artiklen

I går (lørdag) kom jeg til at klippe en artikel ud af dagens avis, som jeg tænkte, jeg evt. kunne bruge i min undervisning på FVU. I dag (søndag) var jeg i Irma for at købe mælk og tog lige en bunke små Irma-opskrifter med: de fungerer perfekt på FVU trin 2, hvor man bl.a. træner morfemer. Udsagnsordene i opskrifterne er i bydeform som mine kursister så kan bøje i navneform, nutid, datid og førnutid samt den lange tillægsform. Men hov - jeg har helt glemt, at jeg ikke skal undervise i næste uge, da vi jo er lockoutet!

Jeg underviser på FVU hos Vestegnens Sprog- og Kompetencecenter. Mine kursister er alle udlændinge som har tilmeldt sig FVU, fordi de gerne vil blive bedre til at læse og skrive dansk. Der findes kun lidt undervisningsmateriale specielt til denne kursistgruppe, derfor må vi lave det meste undervisningsmateriale selv. Samtidig skal vi selvfølgelig også leve op til bekendtgørelsens krav om individuelt tilpassede undervisningsforløb på de tit meget blandede hold.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her