Støt lærerne og Den Danske Model

Lyt til artiklen

Normalt vil jeg som politiker afholde mig fra at vælge side i den aktuelle konflikt mellem Lærerne og KL. Men Regeringen med Finansministeren i spidsen har skabt en helt usædvanlig situation, og suspenderet den danske model ved på forhånd at forære KL alle trumfer på hånden til forhandlingerne med lærerne.

Det er åbenlyst for enhver at Regeringen med Finansministeren i spidsen har planlagt hele forløbet med KL. Det minder om mafiametoder fra Corydons side, som har givet KL let spil i de såkaldte forhandlinger uden hensyn til skrevne og uskrevne regler og normer. Her tænker jeg på, at regeringen i forslaget til en reform af folkeskolen nævner en ændring af lærernes arbejdstidsregler som en forudsætning for reformen

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Fylder engelske ord for meget i dansk?

Christian synes, at »det ville være über fedt, hvis TV2 lod ’news’ hedde ’Nyheder’«. Jörg skriver, at sprog »ikke kan styres«, mens Jens Oluf mener, at mange mennesker og især de unge »dybest set er ligeglade«. Hvad mener du?

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her