Licens - sikke en mavepuster!

Lyt til artiklen

Licens - det er da godt nok noget af en mavepuster som ung studerende at få smidt i hovedet. Specielt for dem der vælger at betale sin licens, for de få af mine jævnaldrene som vælger at betale denne regning, kan tælles på én hånd.

Et er at man skal betale licens til DR, hvilket jeg synes er det rene humbug, især fordi jeg slet ikke ser DR og i det hele taget bruger mine se-tv-timer på helt andre kanaler, som jeg også betaler for at se. Det er ikke fordi jeg ikke kan se det smukke i at have en Public Service kanal, men jeg synes godt nok de får en ordentlig sjat penge. Men, nu er det jo sådan at vi alle skal betale den licens, og det må man jo rette sig efter i et demokratisk samfund. Jeg synes dog så at når vi nu alle skal betale licens, at det så foregår under lige vilkår. Jeg synes det er fuldstændig urimeligt, at jeg som forholdsvis fattig studerende skal betale ligeså meget i licens, som mine (en del) rigere forældre, bedsteforældre, gifte venner etc. Især taget i betragtning af hvor meget jeg nyder af de licenspenge. For uden at have lavet den store undersøgelse, så tør jeg godt sige, at mine forældre og bedsteforældre nok ser en hel del mere TV, hører en hel del mere radio og i det hele taget bruger DR's digitale medier mere end jeg og mine jævnaldrende.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her