- Når man laver en besparelse i nutidens politiske verden, så bruger man gerne ordet reform. Det har vi set i forhold til dagpenge, kontanthjælp, SU, førtidspension/fleksjob osv. Regeringen, Venstre og Konservative er lige nu i gang med at gennemføre en såkaldt Offentlighedslov. Jeg har på det seneste overvejet nøje, om Offentlighedsloven er den rette betegnelse, da der jo er tale om en spare-øvelse. Ikke som på de andre områder af økonomisk karakter, da dette er en demokratisk spareøvelse. Jeg vil gerne opfordre Regeringen, Venstre og Konservative til at ændre på lovens navn inden det er for sent.
Bud på nye navne kunne være: ”Indskrænkningsreform” eller ”Reform for arbejdsro til embedsmænd og ministre” – En af mine facebook-venner kom med følgende forslag ”Gulvtæppereformen” med inspiration fra det berømte Schlüter-citat "Der er ikke fejet noget under gulvtæppet" i forbindelse med tamilsagen.Det synes jeg faktisk var et ganske godt navn til en ny lov, som sikrer embedsmænd og politikere fri leg med demokratiet i forhold til borgerne og pressen.