"Lønstigning"

Lyt til artiklen

Jeg er lærer og har været lockoutet. Det at være lærer handler ikke primært om kroner og øre, men jeg kan da ikke lade være med at regne på den såkaldte "lønstigning", vi er blevet "tilgodeset" med.

Jeg har endnu ikke megen anciennitet, så jeg regner med 3.300 kr. om året før skat. Det er vel rundt regnet 170 kr. mere om måneden udbetalt. Wauw! Under lockouten har jeg mistet en månedsløn (18.100,- udbetalt) og en måneds pension (4.100,-). Jeg har altså - udover min værdighed - mistet 22.200,- Lad os sige jeg bruger min lønstigning til at "finansiere" mit løntab under lockouten: 22.200/170 = 130 måneder, eller knap 11 år! Så lønstigningen bliver først et plus i år 2024. til den tid er jeg nok steget lidt i løn pga. anciennitet og får da muligvis mere af lønforhøjelsen, så ja, det er da sat "højt". MEN: De 300 mill. finansieres ved at afskaffe 60-års reglen. Så hvis jeg stadig er lærer til den tid - hvilket jeg håber - har jeg altså selv betalt for min "lønforhøjelse".

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her