Fucked out

Lyt til artiklen

Jeg føler mig underlig mat oven på alt dette her og har virkelig lidt et tillidsbrud i forhold til demokratiet i Danmark. Hvis udspillet havde været, at vi godt nok er på røven og at alle - også lærere - måtte yde en ekstra indsats, havde det været lettere at sluge. Men nej, det handler om, at hvis vi lærere underviser flere lektioner med mindre tid til at forberede dem, så får skolen et kæmpe løft. OG oveni kommer så denne systematiske tilsvining af mig og mine kolleger. Denne lockout har i hvert fald vist, at lærere IKKE er dovne. Den har også vist, at vi er seje, så måske klarer vi også denne ekstra opgave. Men jeg kan stadig ikke se, at kvaliteten af mit arbejde vil forbedres under disse omstændigheder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Fylder engelske ord for meget i dansk?

Christian synes, at »det ville være über fedt, hvis TV2 lod ’news’ hedde ’Nyheder’«. Jörg skriver, at sprog »ikke kan styres«, mens Jens Oluf mener, at mange mennesker og især de unge »dybest set er ligeglade«. Hvad mener du?

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her