Jeg har levet den længste del af mit liv, men tror jeg er endnu er rimeligt klar i knolden, har god indsigt i MENNESKETS adfærd og er nogenlunde orienteret om LIVET i sig selv. Det er på den baggrund jeg skriver dette. Personer jeg nævner er ikke værre end andre, men tilfældigvis kendte politikere og samfundstoppe, altså mennesker der styrer og ordner og tror de ved bedst - men det gør de ikke altid.
OM ØKONOMI og andre ubetydeligheder. - Man skal ikke være professor i samfundsvidenskab eller økonomi for at se og forstå at politikerne de sidste år har arbejdet ihærdigt på at ødelægge velfærdssamfundet og føre os tilbage til noget der ligger meget tæt op af middealderforholdene, en rig overklasse, en ikke så rig middelklasse, og så "slaverne" de fattige der var til kun for adelen og middelklassen. Vi er der ikke endnu, men vejen er åbnet for, rækker fanden en lillefinger, tager han hele hånden, hele armen og til sidst hele mennesket, forstået som følger, at når først èn ydelse er fjernet bliver det lettere at få medhold til at fjerne en anden og så en tredie og så videre indtil der ikke er nogen velfærdsstat og fattigrøvene må klarer sig som de kan bedst uden bolig, uden arbejde.