Læs ikke læserbreve

Lyt til artiklen

Da jeg for et øjeblik siden klikkede på et læserbrev, fik jeg at vide, at det var min 24. artikel i denne måned, og at jeg kun havde én gratis artikel tilbage, før jeg skulle betale. Jeg troede, at Politiken med 25 artikler faktisk mente artikler - og ikke læserbreve - men der tog jeg fejl.

Det undrer mig, at Politiken takserer læserbreve på lige fod med artikler. For det første fordi læserbrevene af åbenlyse grunde generelt er af en ringere kvalitet end artiklerne. For det andet fordi læserbrevene i sagens natur produceres af avisens læsere og argumentet med at betale for journalisters arbejde dermed falder bort. For det tredje fordi denne begrænsning vil medføre, at færre vil læse læserbrevene, alt den stund at man i gennemsnit får mindre kvalitet per læserbrev end per artikel, selv om de "koster" det samme.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her