Hvis man hører ordet - førtidspensionist - og har hørt ganske få historier om at ganske få personer har fået tilkendt førtidspension ”for let”, så tror man, at alle førtidspensionister er dovne personer, som har snydt deres sagsbehandler, for at få tilkendt førtidspension. Jeg kender en ung kvinde, som har været igennem otte til ti arbejdsprøvninger af forskellig længde. Hver gang er det endt med et nederlag, hvor hun måtte erkende, at hun ikke kunne klare det. En af sagsbehandlerne ville have, hun skulle være brolægger. Hun har leddegigt og fibromyalgi. Det kaldes fordom, efter min m mening!
Hvis man hører ordet - østeuropæer - og hører de historier, hvor nogle østeuropæere begår vold, indbrud samt tiggeri, så tror man alle østeuropæerne gøre det. Århus Stiftstidende har lige for par dage siden haft en stor artikel, om udviklingsstuderende fra Østeuropa, som blev nægtet adgang til nogle barer, diskoteker i Aarhus, fordi der har været ballade med andre fra Østeuropa. Også selvom de var sammen med andre danske studerende. De udviklingsstuderende har absolut ikke noget at gøre med de andre voldelige østeuropæere, men de blev altså sat i sammen bås. Det kaldes fordom, når det er værst, efter min mening!