Når de store er de små......

Lyt til artiklen

Sidder med benene oppe og hovedet nede, efter at have indtaget en hindbærsnitte, overvejende om den sidste skal spises nu, eller skal gemmes til efter aftensmaden. Livet er fyldt med disse valg, der kan synes så svære og hårde. Som et barn, der har fået af vide, at der står fredagsguf på bordet, men det først må spises når Disney sjov starter.

så er det jeg tænker på alle de forskellige mennekser, jeg, gennem mine snart 44 år, har mødt. Jeg er selv opvokset i socialklasse 5, men befinder mig (i dag) i det man vel kan klasificerer som socialklasse 2-3. En mellemlange uddannelse, en ok lederstillig og en indtægt, lidt over gennemsnittet. For første gang i mit liv, har jeg økonomisk overskud. Jeg har hvad jeg skal bruge og lidt til. Ligesom de fleste danskere, der har hvad de skal have og lidt til.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her