Solvognen Yahya

Lyt til artiklen

Solvognen Yahya

I debatten om Yahya og hans famøse digtsamling, forsøger jeg her at give nogle kommentar på den seneste uges forskellige holdninger. Mit ønske er at jeg kan undgå personlige trusler mod min person – det er for lavt.! Men hvem ved ? Hvad er jeg sur over og hvorfor er jeg frustreret i denne her debat? I denne debat er en hel generation samt en hel kultur blevet taget som gidsel. Vi (indvandre) er blevet udstillet som nogen uciviliserede dyr, og Islam som noget fanden har skabt. Dette er ikke fair. Yahya udtalte sig d. 18-10-13 i et indslag i Politiken, hvor han gav udtryk for at han ikke vil tages til indtægt for andet end bare at være poet, alligevel har han den seneste uge udtalt forskellige ting som lægger op til debattør rollen og ikke bare rollen som digter. Vi muslimer er blevet udstillet som ofte før, og det er trættende.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her