Mine medstuderende er dovne og egoistiske

Aktivisme. Her er elever på  Gefion Gymnasium i København samlet til et foredrag om Operation Dagsværk. En læserbrevsskribent fra Odense fortæller, at det er op ad bakke at få overbevist sine medstuderende om at deltage.
Aktivisme. Her er elever på Gefion Gymnasium i København samlet til et foredrag om Operation Dagsværk. En læserbrevsskribent fra Odense fortæller, at det er op ad bakke at få overbevist sine medstuderende om at deltage.
Lyt til artiklen

Jeg er kontaktperson i Operation Dagsværk-gruppen på mit gymnasium. Det betyder, at jeg de sidste mange uger har knoklet for at få eleverne på mit gymnasium til at tilmelde sig Operation Dagsværk i dag.

Konceptet er kort og godt: Arbejd 5 timer og tjen 300 kroner til årets projekt. Pengene går i år til at uddanne unge fra fattige mineområder i Sierra Leone til politisk skarpe mineaktivister. De skal gå forrest i kampen mod korruption og sikre, at en retfærdig del af udbyttet fra mineindustrien går til uddannelse og udvikling.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her