Ka vi SÅ få ro

Lyt til artiklen

Hvad fanden er det for en tornerosesøvn alle bavler om? En søvn hvor specielt de kulturradikale og venstrefløjen skulle have forpasset en eller anden historisk folkelig mulighed for at sætte perkerne på plads? Det er jo ikke til at få lukket et øje i denneher hysteriske larm. Kan der mon være tale om en søvn som den der uappetitlige søvn som tyskerne vågnede af inden de gassede seks milioner jøder. Melodien i vækkeuret lyder i hvert fald ens: "Die Fane hoch". Så fortrækker jeg personligt at vende mig om og sove videre.

Og lad dog Hassan skrive sine digte. I behøver da ikke straks sende ham jeres våde trusser, som sad han på dødsgangen. Det gør han ikke. Han ved nøjagtig hvad han gør. Jeg er slet ikke bekymret for YH. Han er helt på omgangshøjde. Og med mandens egne ord: Det er aldrig uden konsekvenser når et voksent menneske bruger sproget. Men resten af Andeby har tabt næbbet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her