At have forskellige holdninger, burde være en normal ting, for det meste er det også normalt. Uenighed burde skabe et stærkere sammenhold som kan styrke fx et forhold, en given situation eller en stat. Desværre bliver uenighed oftest brugt som et hadeobjekt og især på sociale medier, her tænker jeg Facebook. Islam er en religion som i princippet kun kan fortolkes på en måde, men da Profeten ikke længere er blandt os, er der kommet uenighed og forskellige fortolkninger ud fra bl.a. beretninger fra Profetens tid, som gør at muslimer selv kan vælge den fortolkning de finder bedst bevist. I denne uge er nogle trosfæller kommer til tasterne, og beskyldt mig for at være frafalden fra religionen Islam, deres baggrund for de forskellige udtalelser tager udgangspunkt i fortolkninger af forskellige udsagn jeg har givet udtryk for i debatten. Disse mennesker er de i overskriften nævnte, Facebook-babyimamer.
Debat er når to eller flere mennesker taler om en givent emne, med hver deres holdninger og meninger, hvor man kan blive klogere på andres holdninger. Debattører holder for det meste fast i deres ideer og tanker, dog med respekt for modparten, uden at svine modpart til. Andre gange er blodtrykket så højt at man finder det nødvendigt at bruge skældsord, det skal lige sige, det er ikke godt. Facebook-babyimamerner er en/flere personer som i nyere tid er brudt ud, og konkluderede på hvad der er rigtigt og forkert(Halal/Haram) ifølge koranen. Mange muslimer er blevet gjort til frafaldende, kaldt vantro, nedværdigende ting pga. at man følger en anden form for islam en disse Facebook-babyimamer. Personligt oplever jeg det i skrivende stund, hvor der er oprettet en Facebook hadeside, som advarer imod mig og mine udtalelser, og hvor i jeg bliver udstillet som vantro.