Kære danskere, kære medborgere! Her på årets første dag føler jeg trang til at dvæle ved det gode ord OPTIMISME. Selv bevarer jeg den, - den er sørme nødvendig, når man skal have en hverdag til at hænge sammen i et multikulturelt familieliv. I juleferien har vi været herligt fri for - ligesom den øvrige hårdtarbejdende befolkning - at smøre madpakker. Til gengæld har Stephen fremtryllet rigelige mængder af Welsh Rarebit, som jeg nok kommer til at vænne mig til, hvis jeg skal være engelsk politikerkone en dag. I det forgangne år har regeringen haft travlt. Jeg har ikke helt tal på, HVOR mange pakker vi har delt ud med gavmild hånd. Desværre er det bare sådan, at nogle bliver skuffede, når det fine papir og sløjferne er fjernet. Hvad er der da galt med en lille flad kuvert med halveret indtægt? Frem med optimismen og tænk på, hvor mange flere der kommer i arbejde med at presse banditternes habitter, rive perlegruset og samle lort op efter dem, der nu skal have folk til at rydde op efter vagthundene. Jeg har faktisk så megen optimisme, at jeg fra tid til anden må overlade en del af den til Mette Frederiksen, så jeg ikke løber helt over. Da dronningen tager sig af ordensmagten, det danske mindretal, rigsfællesskabet og søfolkene, vil jeg i stedet bringe lidt hilsner fra den internationale scene. Selv om der er smuttet et par ministre og undersøgelserne florerer i vores establishment, er vi stadig klassens duks. Det har jeg Frau Merkels ord for. Og Barack Obama var da vist helt glad for at blive sat på landkortet . En selfie med mig og Cameron er STORT. Eksperterne siger, at 2014 bliver et godt år. Der kommer vi til at sælge endnu flere svin, lykkepiller og dyr vindmøllestrøm. Vores værdipolitik fungerer nemlig! Godt nytår - også fra Bjarne, Henrik og alle de andre.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
Ny måling: Danskernes tillid til ét europæisk land er femdoblet
-
Han nægter at lade sig betjene på engelsk, når han går på restaurant i Danmark
-
Wegovy, jeg slår op
-
Derfor lukker festival: »Det er sværere i København, end vi havde forventet«
-
»Jeg skulle ikke have brugt det her billede«: Vanopslagh fortryder brug af nazifoto
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
80 år
Klumme