Nu har det været fremme at danske pensionsselskaber skulle investere i dong nok mest for at holde Goldman sachs ude men også for at "sikre energiforsyningen" så er det lige at jeg vil præcisere at pensionsselskaberne ikke er sat i verden for noget som helst andet end at sikre pensionisternes alderdom. Som udgangspunkt skal de til enhver tid gå efter højeste forrentning, selvfølgelig også ud fra en risikovurdering. Så Poul Nyrup, Johanne Schmidt Nielsen, Frank Aaen og andre, man skal ikke bare prøve på at gamble med mine pensionspenge af ideologiske grunde, jeg ved godt at fagforenings bosserne, der jo sidder i div. pensionsbestyrelser, gerne vil bruge andres penge af ideologiske grunde, men man skal kun investere hvis afkastet er i orden, sikkert samme overvejelser som Goldman Sachs har.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Ny måling: Danskernes tillid til ét europæisk land er femdoblet
-
Han nægter at lade sig betjene på engelsk, når han går på restaurant i Danmark
-
Kong Carl Gustaf: »Jeg tror ikke, at hun magtede det, der skete«
-
Derfor lukker festival: »Det er sværere i København, end vi havde forventet«
-
Wegovy, jeg slår op
-
»Nu er vi sparket tilbage til start«: Yderst effektivt våben mod SMS-svindel bliver stoppet
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce