Ja jeg vil Ja

Lyt til artiklen

NEJ DET er ikke det rigtige for jeg har ingen opdragelse eller også har jeg alt for meget men bare den forkerte og man blev slået i timerne hvis man ikke rakte fingeren op og Lise og Marie og der er nogle der gør det i toget og andre der gør det på stranden eller har reolerne fyldt og de koster alt for meget og jeg har ikke tid men det er ikke for set og han kaldte mig et grødhoved og en idiot der ikke kender forskel på poesi og et kålhoved og Rommedahl er fandme en nar han kunne ikke ramme en elefant på to meters afstand i en korridor men ja jeg vil ja men hvor skal man starte og han sagde jeg skulle sidde på bagerste række og Lise og Marie men mest Marie og hånden op under blusen og jeg havde aldrig set hende sådan før og hun var helt fin og blød og kaldte mig indianer og ja jeg vil ja men så endte det alligevel forkert og bagefter var der aldrig tid selv om det er en dårlig undskyldning og jeg har sgu aldrig været ordblind men min far var og det er ikke en sygdom og skyggen har altid været der selv når jeg var gladest var der noget der ikke føltes helt rigtigt men det er aldrig for sent og ja jeg vil ja hele vejen ud i skoven med bue og pil og her sidder jeg endnu en gang i en bus med en gratisavis og Radio 100 FM og pis og lir og reklamer alle vegne og i Irland fejrer de en forfatter hvis bedste bog er fuld af bevidsthedsstrømme ingen orker at kæmpe sig igennem og når man sad bagerst var det døden indtil frikvarteret og ja jeg vil ja og der er ikke nogen grædekoner eller terapeuter eller meningsmagere der skal fortælle mig hvad der er godt for mig for det er gået som det kunne og slet ikke dårligt men det er ikke for sent og dengang i Dublin pissede det ned og det eneste man kunne lave var at gå på pub og bagefter gå hjem og bolle på hotellet og bagefter ligge nøgne med vinduet åbent ud til regnen og hun kaldte mig indianer og det går ikke længere i dag køber jeg en bog og ja jeg vil Ja.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her