På DR’s børnekanal Ramasjang kører Postmand Per trofast videre med sin røde bil og katten, og for de mere voksne filmfans vil postbuddet formentlig altid ringe to gange.
Men ude i det virkelige liv, i dagens moderne digitale omstillingsparate Danmark, er postbuddet en truet race.
I denne uge annoncerede PostNord, at selskabet i de kommende år vil fyre omkring 4.000 – næsten halvdelen af alle ansatte – droppe uddelingen af reklamer og ugeaviser samt reducere uddelingen af almindelig post til en gang om ugen.
Det er konsekvensen af det styrtdykkende antal fysiske breve, der bliver sendt i Danmark, hvor næsten al kommunikation nu foregår digitalt.
mr
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind
Skriv kommentar