0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nytårstilbud: Følg med i Politiken hele året for kun 2021,- Køb nu

Giv posten penge og en chance mere

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Tegning:: Mette Dreyer/Politiken-Tegning

Arkivtegning: Mette Dreyer

Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

På DR’s børnekanal Ramasjang kører Postmand Per trofast videre med sin røde bil og katten, og for de mere voksne filmfans vil postbuddet formentlig altid ringe to gange.

Men ude i det virkelige liv, i dagens moderne digitale omstillingsparate Danmark, er postbuddet en truet race.

I denne uge annoncerede PostNord, at selskabet i de kommende år vil fyre omkring 4.000 – næsten halvdelen af alle ansatte – droppe uddelingen af reklamer og ugeaviser samt reducere uddelingen af almindelig post til en gang om ugen.

Det er konsekvensen af det styrtdykkende antal fysiske breve, der bliver sendt i Danmark, hvor næsten al kommunikation nu foregår digitalt.

mr

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts