0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kom nu Benny: Transportministeren hænger alt for meget i bremsen, når det gælder kampen for klimaet

Transportministeren må finde ja-hatten frem.

Benny Kjølhede
Foto: Benny Kjølhede
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Leder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tallene taler for sig selv. I Norge er der en kvart million elbiler. I Danmark måske med god vilje 15.000. Det er mindre, end hvad der er blevet indregisteret af elbiler i Norge de sidste tre måneder. Deroppe udgør elbiler 60 procent af de nyindkøbte biler. I Danmark er tallet under 3 procent.

For en nyvalgt regering, der har sat klimaet og den grønne omstilling i højsædet, opstillet et ambitiøst mål for nedskæring af drivhusgasser, og som søger en international førerposition på klimaområdet, er der derfor uhyre god mening i at lade sig inspirere af Norge, når det gælder transportsektoren.

Sammen med landbruget er transport den sektor, der står for klart den største andel af klimagas-udledningerne i Danmark.

mr

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere